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Debugging Audio Unit on Xcode4

I often use std::cout or printf to output logs when debugging my Audio Units, and it was working fine on XCode3.
But after switching to XCode4 I still haven't found the way to get them on the Console.
I searched on the web for a while in vain and change my mind to find other ways to get logs.

The best way so far is to use breakpoint.
You can print any variables by using "@expression@" format, and with "automatically continue after evaluating action" turned on you can prevent the process from inturruption.
That somehow can be a substitution of cout/printf,


Audio Unitのデバッグを行うとき、XCode3 ではよく std::cout や printf を使ってたのだけど、XCode4 にしたらそれがうまくいかない。なんか方法あるだろうと思って少し調べたんですが見つからなかったのであきらめて別の方法を探すことにしました。

で、とりあえず使えてるのがブレークポイントを使うやり方。
@expression@ の形式で好きな変数を書き出せる & "automatically continue after evaluating action" をチェックしておけば実行を止めなくできる、ということでなんとか cout/printf と同じことができそうです。