記事一覧

XCode2 based AudioUnit project no longer compiles on XCode3

これまで Magical8bitPlug の開発を XCode2.x ベースで進めてきたんですが、iPhone アプリ制作に絡んで XCode3.2 へのアップグレードを余儀なくされました。
で、アプリの件が終わって Magical8bitPlug の方に戻って見るとなぜかコンパイルが通らなくなっている。
エラーログを見てみると、AudioUnit 関係のヘッダやら何やらが別の場所に移されている模様。しかも、ディレクトリ構造も少し変わっているっぽい。
最初はなんとか直そうと思っていたのだけど、かなり面倒っぽくなってきたので新しいプロジェクトを起こしてそこにソースをコピーした方がいい気がしてきた・・・。

I was developing my Magical8bitPlug on XCode2.x but
by the requirement in developing iPhone App I was forced to upgrade XCode to ver.3.2.
When I've got my iPhone App things finished and back to my Magical8bitPlug's work again, I noticed that it's never compiled again.
Reading the error log to have found most of the AU-related files are moved to different locations.
Not only they're moved but the directory structure have been changed, too.
I tried to fix it at first, but now I'm feeling it may be better to make a new project and move my source codes into it...